ĆWICZENIE, A TY ILE Z TYCH WYRAZÓW USŁYSZYSZ i POWTÓRZYSZ?

W końcu znalazłam swoją kartkę z wyrazami do ćwiczeń słychu. Ponieważ nie dostałam, żadnej płyty po operacji zrobiłam sobie taką oto listę. W brew pozorom te najkrótsze słowa są najtrudniejsze. One podobnie brzmią, ale trzeba ćwiczyć.  Prosiłam kogoś, najlepiej osobę słyszącą i wyraźnie mówiącą, by mówił mi te wyrazy, oddalony o dwa metry ode mnie i by zakrył usta kartką, a ja wtedy powtarzałam wyraz, który słyszałam przez implant. Osoba, która wymawiała wyrazy obok pisała plus lub minus, a potem podliczałyśmy wynik. A wy? Ćwiczycie swój słuch?  Do waszej dyspozycji daję około 148 słów. Uprzedzam, że jedna taka lista na dzień, że trochę to jest męczące psychicznie. Możecie być zniechęceni gdy ostatecznie podliczycie wynik. Ale .... ćwiczenie uczyni Was mistrzem. Kto się decyduje?

 Ćwiczenie

TWARZ
RZECZ
BYT
PLUS
NIĆ
BAL
DRESZCZ
MUR
BIEG
SYN
KARK
GMACH
NOS
BIUST
KRÓL
ŁUK
TRON
WSTYD
WALC
REJS
PŁAZ
SIEĆ
KIT
TCHÓRZ
MAJ
DYM
WIEPRZ
WÓŁ
KRZYK
DZIEŃ
PĘK
KRAN
MOC
GRUNT
DŁOŃ
LOK
BÓL
STRYJ
CYRK
KWAS
CZAS
TYP 
GNÓJ
DAR
PIEŚŃ
WÓR
ŻBIK
DŻEM
KARP
PLAN
LOS
GWÓŹDŹ
TŁUM
LOT
GOL
HEŁM
ZIĘĆ
DRES
JAŚ
TAK
GŁOS
WYŻ
PYŁ
PŁASZCZ
WOŃ
KRZAK
ŻAL
KANT
KREM
WÓDZ
KLOPS
BROŃ
LUD
DOM
ZGRYZ
NERW
LIŚĆ
PLAC
ZEZ
KAT
GROSZ
WIDZ
PECH
MUŁ
GRZYB
CIEŃ
BANK
DRAŃ 
ŁÓDŹ
BŁĄD
GROCH
ROK
TOM
KWIAT
FILM
SENS
GŁAZ
JEŻ
BYK
KLUCZ
NIC
DACH
CHRZEST
RÓW
ZBYT
ŻAR 
TYNK

GRAM
SPORT
PROCH
ŁUP
BROŃ
SKLEP
MARSZ
ZYSK
PŁACZ
CIECZ
TIK
KŁOS 
RAJ
DAL
WYJAZD
CHÓR
STYK
CEL
PĘD
KREW
NÓŻ
BRĄZ
HUK
PUCH
SPŁYW
MYŚL
ZAMSZ
KRAJ
DZIŚ
BAK
PLUSZ
LAS
TYŁ
WRZASK
LOCH
STEP
CZYN 
TARG
GNIEW
NOC
FRONT

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozdział 3

Związki osób słabosłyszących, głuchych

Odnośnie implantu Decyzja o operacji