Pierwszy list do Ciebie

Świat ciszy,
to jest mój świat,
całkiem nie do końca
bo nadal jestem niedosłysząca.
Kontakt ze mną jest utrudniony,
Ktoś obok myśli: Upośledzona…
Świat ciszy,
ja ten świat znam,
aparat słuchowy mam,
lecz nie działa już dobrze tak.
Wciąż patrzę na usta, wciąż mówię głośniej,
Sprawiam wrażenie osoby wyniosłej.
Szukam ratunku,
nie widzę już szans,
Dopada mnie płacz,
Gdy nagle słyszę: Gosia Nie płacz - WALCZ!!!
Podejmuje tę walkę,
do stracenia nic nie mam,
będzie blizna pod uchem,
Czy w końcu będzie lepiej z tym moim niedosłuchem???
Pierwszy list do Ciebie
Czujesz, że masz problem, ale boisz się do tego przyznać. Twój lęk sprawia, że codziennie przeżywasz jakieś przykre sytuacje. W pracy, w domu, gdy spotykasz się ze znajomymi, wiesz że wszystkie informacje nie mają prawa do Ciebie dotrzeć, zadowalasz się skrawkami zdań.
Wczoraj w Twojej pracy wynikło poważne nieporozumienie. Dostałeś wezwanie do szefa. Masz kłopoty. Czujesz bezsilność.
Twój wstyd jest silniejszy, niż opinia o Tobie. Przecież nie chcesz być traktowany jak starszy człowiek, który niedosłyszy! Jesteś młody! Jesteś w sile wieku.
Ale jednak czujesz ograniczenie.
Tym ograniczeniem jest Twój niedosłuch.
Tym ograniczeniem, są ludzie którzy brakiem wiedzy, jak się przy tobie zachować, sprawiają że czujesz się niepotrzebny., zbędny w tym świecie.
Nie jesteś sam. Jestem z Tobą.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozdział 3

Związki osób słabosłyszących, głuchych

Odnośnie implantu Decyzja o operacji